dissabte, 3 d’agost del 2019

Punt 18 (-52m): Cercant microplàstics mostra 8. L'última!

Seguim buscant microplàstics. Avui anem al punt 18, profunditat 52m, situat al nord de cala Canyelles. Aquesta vegada han encertat la previsió:  l'aigua a dalt està molt calmada i calenta  i, prop del fons, molt freda, 13ºC i amb corrent!!!

Com fem en totes les immersions per buscar microplàstics, primer de tot recollim la mostra amb el corer (el tub amb el tap groc).

Un cop recollida la mostra de sediment, comencem l'exploració del punt visitant una petita cova totalment colonitzada per esponges incrustants i algun cogombre de mar

Aquí tenim una vaca serrana (Serranus cabrilla) fent guàrdia

Sortint de la cova trobem tot de gorgònies. A la imatge, la gorgònia groga (Paramuricea grayi)

El punt 18 és molt peculiar ja que la quasi totalitat de les gorgònies són grogues

Per complicar una mica més el trencaclosques de les gorgònies tenim unes gorgònies rosades (Paramuricea sp) una mica peculiars. Seran de la mateixa espècie?

Evidentment no podia faltar Paramuricea clavata, que encara que en el punt 18 és escassa, se'n troben

L'Echinus melo és un eriçó de mar de grans dimensions característic dels fons de coral·ligen.

Un ascidi colonial (Pseudodistoma crucigaster). Cada parella de puntets corresponen a la boca i anus d'un dels individus que la componen.

A la secció objectes perduts, avui tenim una aleta. Possiblement es tracti d'una Nemrod Venturi, que els submarinistes veterans de ben segur coneixen molt bé!

I nosaltres cap a la Maru que tenim fred!!!

Salut!

Projecte amb el suport de: