divendres, 15 d’agost del 2025

Punt 351 (-54m) Mesurant la gorgònia rara!

Aprofitant que la metereologia es manté estable, decidim tornar al punt 351 on quatre dies enrere vàrem localitzar una gorgònia molt rara: la Spinimuricea de Klaveren (Spinimuricea klavereni). Això sí, aquesta vegada equipats amb una cinta mètrica. A la bibliografia hem trobat que pot fer fins a 60cm de llargada tot i que acostuma a ser més petita. A nosaltres ens ha fet l'efecte que les dues colònies que hem trobat són més llargues... anem a verificar-ho. Baixem!

Avui a superfície la temperatura de l'aigua ha baixat lleugerament 27,2ºC, però hi ha força més corrent i la visibilitat ha empitjorat. La termoclina la trobem a 30m de profunditat i a partir d'aquí la temperatura ha estat de 15ºC. Pel què fa a la visibilitat, està millor que a superfície però no tan bona com el dia passat. Desfem el camí de l'anterior immersió i aquí estan!

Es tracta de dues colònies

Una té dues ramificacions, la mesurem i fa 84cm!

I l'altra que no té ramificacions està una mica ondulada, la mesurem i fa...114cm! Practicament el doble del què s'ha descrit fins ara!

Això sí, l'experiència de ser mesurada no sembla que li hagi agradat perquè immediatament després ha amagat els seus pòlips. 

Això sí, abans de marxar ja els ha tornat a treure

Continuem explorant l'entorn a veure si en trobem més, però sense èxit. Aquesta alga bruna (Carpomitra costata) potser està cobrint colònies més petites, però no ho podem assegurar. Més enllà, com ja vàrem descriure sí que trobem gorgònies vermelles (Paramuricea clavata), gorgònies rosades (Eunicella verrucosa) i gorgònies grogues (Paramuricea gray) però la spinimuricea es troba solitària i allunyada uns 5m de la resta. Quin en serà el motiu? 

Sigui quin sigui el motiu, com si n'hi ha d'altres ho haurem de deixar per un altre dia. Se'ns acaba l'aire, així que cap a dalt de la Maru falta gent!

Salut! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada