Matí assolellat que no volem desaprofitar. Som al punt 310, entre les platges de Fenals i cala Santa Cristina (Lloret de Mar). Es tracta d'una barra rocosa fragmentada situada a 37m de profunditat. Baixem!
diumenge, 30 d’octubre del 2022
Punt 310 (-37m ) Serp de mar!
diumenge, 9 d’octubre del 2022
Punt 240 (-30m) Orelles d'elefant als afores del port
Avui no tenim clar que les condicions es mantinguin adequades per fer submarinisme, així que, aprofitant que poca gent s'ha animat a sortir a mar, ens quedem a prop del port. Es tracta d'una zona molt plana, de fons dur, on sembla que la roca, en alguns punts, hagi estat tallada amb una radial. Profunditat: 30m.
Baixem!
dissabte, 1 d’octubre del 2022
Punt 191 (-30m) Instal·lant un hidròfon!
Avui aprofitant una finestra de bon temps i bona mar ens hem animat a col·laborar amb el projecte Xarxa Catalana de Telemtetria (Catalan Tracking Network>>). Es tracta d'una iniciativa científica impulsada per la Universitat de Barcelona, juntament amb la Direcció General de Política Marítima de la Generalitat de Catalunya. L'objectiu és fer un seguiment dels desplaçaments que fan els animals marins a la costa catalana a fi de millorar-ne la gestió. I és que hi ha espècies que fan tot el seu cicle vital per la mateixa zona, però d'altres poden fer grans desplaçaments. Al projecte anterior RESMED>> van detectar una orada marcada a Narbona en aigües de l'Estartit!
Com fer-ho? Doncs per una banda amb la col·laboració de pescadors professionals i recreatius per pescar, marcar amb un transmissor acústic i alliberar espècies d'interès (meros, llobarros, corballs, espets...). I per altra banda, col·locant al fons marí hidròfons: uns aparell receptors dels senyals acústics que emeten els transmissors de la fauna marina marcada.
diumenge, 11 de setembre del 2022
El derelicte Ciudad de Barcelona (-32m)
Enguany Malgrat de Mar commemora el 85è aniversari del trist esdeveniment que va presenciar davant de la seves platges: l'enfonsament de la motonau Ciudad de Barcelona. És el 30 de maig del 1937, en plena Guerra Civil Espanyola que el creuer de luxe Ciudad de Barcelona transportava 280 passatgers, la majoria brigadistes de diferents nacionalitats que venien a lluitar pel bàndol republicà. El vaixell va ser torpedinat pel submarí franquista General Sanjurjo. La nau es va enfonsar al cap de pocs minuts. La presència de pescadors en el moment de l'atac va permetre salvar molts dels passatgers tot i que 50 van morir ofegats.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
-2.jpg)
.jpg)
-2.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)